عرض مشاركة واحدة
قديم 18-04-2011, 06:13 PM   #[12]
معتصم الطاهر
:: كــاتب نشــط::
الصورة الرمزية معتصم الطاهر
 
افتراضي

ترحال

على كيفك تفوت
على كيفك
تعال
أدخل براحات البيوت
فى العتمة او نصة نهار
لمتين مبارياك
غربتك؟
ملت حدود الرحلة
حالات الدوار
يوماتى بتلاقيك مدن
يوماتى راجيك
كم مطار !
قـِست الديار! .ولا الرحيل
والغربه نسوك الديار؟
صالِبني فى وجع
النهارات
غُربة وهواجس وانتظار
مرات أشوف بُعدك حقيقة
ومرات أحسُو هِظَار
هِظَار
كان إعتذارك بالغياب

عن بيتنا محتاج اعتذار
..

بعادك سلـَب حِسِّي ، وسرق

من الغناوى الصوت
فما ضرِّاك لو رتـَق غناك
جرحى وعلم الشوق السكوت!
لو نسيم
من عطر البلد
تعبر بحلتنا وتفوت
كان تنفلت من ضحكتك
ضحكة ، وترك
برّاحة
فى نيم البيوت
على كيفك تعال
على كيفك تفوت





التوقيع:
أنــــا صف الحبايب فيك ..
و كـــــــــــل العاشقين خلفي
معتصم الطاهر غير متصل   رد مع اقتباس