اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Fanar
انا عندما أسميت دميتي "محمد" هل سمعتم بها؟؟
المسألة بإختصار
لا توجد هيستريا دينية لدى المسيحيين تدعوهم لأعطاء مثل تلك الامور اي اعتبار
ليأخذ احدكم دمية اصغر ابناءه الى ميدان عام في اي دولة "ذات اغلبية مسيحية" ويخبرهم ان اسمها "عيسى"
ثم يأتي هنا ليخبرنا ان "عبره" احد
|
الهيسترية الدينية عندهم، بس هم بصيرين بيضاروها
قال ليك:
فضيحة الفقيرة مشهورة وفيضحة الغنية مستورة
عندهم الإعلام الموجه ذي صواريخهم الموجهة، بيقولو السلاح النووي عندهم في أيدي أمينة،،، طيب هيروشيما كان عملها منو؟
خليك من دا؛ في أبشع من العملو هتلر، أكان في اليهود ولا الكان حيعملو فينا المسلمين
مش حركتو كانت طابعها ديني
لا ما نكون عاطفيين كدا ونثق في الجماعة ديل كتير
هم العلمو العالم كلو الفساد، الإقتصادي، الحيوي، الديني، الإجتماعي سمي ذي ما إتي عايزة
هم عايشين على بسمة المضيفات،، حاجة مرسومة على الوش، بس الجوا هلا هلا ويعلم الله
كلامي دا ما مقصود بيهو المسيحين، لكن الصهاينة إن كانو يهود ولا مسيحيين ومعاهم في نفس المقام؛ المتطرفين الإسلاموين